فایل مبانی نظری تبلیغات، فروش محصول

مبانی نظری تبلیغات فروش محصول ; دانلود مبانی نظری تبلیغات فروش محصول

دانلود مبانی نظری تبلیغات،فروش محصول

توضیحات:

دانلود مبانی نظری تبلیغات،فروش محصول در 12 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

بخشی از متن :

مبانی نظری تبلیغات،فروش محصول

فصل دوم: پیشینة تحقیق

تاریخچه :‌

پانزده سال پس از پایان جنگ جهانی دوم ،‌تبلیغات آمریكایی، مسائل مربوط به خودروها، بزرگراه ها، الگوهای جدید مصرف شهری و انفجار رسانه های تبلیغاتی را به مرحله ای سوق دادند كه موفق ترین نقطه تاریخ آمریكا از سال های دهه بیست به بعد بود. با پشت سر گذاشتن قحطی دوران ركود اقتصادی و تنگناهای زمان جنگ ،‌سود حاصل از تبلیغات دو برابر شد و فقط در پنج سال ( از 1945 تا 1950 ) از 9/2 میلیارد دلار به 7/5 میلیارد دلار رسید.

خیلی از خاطره انگیزترین آگهیهای دهه پنجاه به طریقه متحرك سازی یا نقاشی‌های ثابت بود.

معروف ترین آنها، نقاشی متحرك ژل –ا بود كه كار مشترك موریس سنداك و سائول استینبرگ به حساب می آمد. برخی از شخصیت های خلاق شده در آن زمان هنوز به كار گرفته می‌شود مثل پریان در حال غرق پاك كننده آژاكس ،‌طوطی تیغ ژیلت، پنگوئن سیگار كول و اسپیدی آلكا- سلتزر.

زنان صرفاً در خدمت فروش نبودند بلكه به خرید اجناس كمك می‌كردند. به تبع امروز نهی هایی كه در استفاده از زنان به عنوان معرف اجناس پیش آمد در نظام تبلیغات ردپایی آشكار از توصیف مردانه به چشم می خورد.

برای اینكه بخواهیم به موج تازه ای كه در تبلیغات پدید آمده بود اشاره كرد باید از آگهی آلكا-سلتزر یاد كرد كه در 1964 ساخته شد. این آگهی درباره معده و اشتها بود. سال ها بود كه كودك كارتونی به نام اسپیدی آلكا –سلتزر مردم را زیر سلطه خود داشت. این كودك كلاهی قرصی شكل به سر داشت و با جیغ و داد و صدای حاصل از باز كردن شیشه نوشیدنی ها ،‌مردم را سرگرم می‌كرد. آژانس جك تینكر با بررسی این كارتون تصمیم گرفت كه به آن كمی طنز و واقع گرایی اضافه كند. فیلمی‌كه آن آژانس ساخت چیز زیادی برای نمایش نداشت اما خیلی سریع موفق شد كه مردم را به وجد در آورد و در آنها ایجاد هیجان كند. پیام آگهی این بود :‌هیچ اهمیت ندارد كه معده شما چه شكلی دارد ،‌اما اگر دوست ندارید معده تان از شكل بیفتد ،‌از آلكا –سلتزر استفاده كنید. پس از مدتی ،‌این فیلم به یك نمونه كلاسیك تبدیل شد.

برنامه های تلویزیونی مرسوم در اواسط دهه شصت، كمدی های دیوانه وار بودند كه موقعیت های خیالی داشتند. آن موقع بهترین دوست اسبی سخنگو، بهترین همسر زنی ساحره ،‌بهترین عمو موجودی اهل مریخ و بهترین مادر خودرو بود. با در نظر گرفتن آن زمان كمی عجیب به نظر می آید كه یكی از مهم ترین شخصیت های عامه پسند، شوالیه ای سفید به نام آژاكس باشد.

فهرست مطالب :

تاریخچه :‌

فرق روابط عمومی و تبلیغات :

فروش به خودی خود رخ نمی‌دهد:

هزینه وفاداری مشتری‌:‌

آگهی تلویزیونی را چگونه بسازیم تا محصولاتمان را بفروشد :

ماتریس ذهنی فروش در تبلیغات :

آگهی خوب چیست ؟‌

واژه پروپاگاندا در تبلیغات :‌

نتایج :‌

نظریه :

منابع و ماخذ :

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 12


مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *